Gardiner, 9 juli 2018 - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Gardiner, 9 juli 2018 - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Gardiner, 9 juli 2018

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

09 Juli 2018 | Verenigde Staten, Gardiner

Na een uitgebreid ontbijt in ons hotel gingen we dan vanmorgen op weg naar Yellowstone. Via een mooie scenic route kwamen we om 11 uur daar aan. We zijn via de oostkant naar binnen gegaan. Dit park is zo groot, dat we er 3 dagen over doen. We zijn eerst via een mooie bergweg naar Yellowstone Lake gereden. Een supergroot mooi meer, met prachtige uitzichten. Wel jammer dat de schade van de grote brand van 2016 nog altijd zichtbaar is. En weer door naar het volgende punt: Mud Volcano Groep. Onderweg daar naar toe troffen we nog een bizon langs de weg aan, super dichtbij. De mannetjes (de stieren) lopen overal alleen rond, terwijl de vrouwtjes met de jonkies in de kuddes lopen. Die zie je alleen maar vanuit de verte. Maar terug naar de Mud Volcano Groep. Dit was de eerste "vulkanische" aktiviteit die we zagen. Borrelende modder eigenlijk, met stoomwolken. En stinken naar zwavel! Niet normaal, rotte eieren dus. Daarna zijn we naar Grand Canyon of the Yellowstone River gereden. Watervallen, gekleurde rotsen, echt prachtig!! Het overtrof onze verwachtingen. We hebben dit vanaf diverse uitzichtpunten bekeken. Omdat we het zo naar onze zin hadden besloten we om nog niet naar ons overnachtingshotel te rijden, maar om nog wat "wildlife" proberen te zien. Tenslotte zitten hier ook nog beren: de zwarte beer en de grizzlie beer. Op een gegeven moment stonden heel veel mensen langs de weg met fototoestellen. Snel de auto geparkeerd en ja hoor: een beer!! Volgens kenners de zwarte beer. Best dichtbij. Snel een foto gemaakt, voordat hij uit beeld verdween. Even later hebben we nog een moose (een eland) gezien mét jonkie. En nog een prachtige gele vogel, geen flauw idee wat dat was, maar hij was wel heel mooi. Bizons kom je hier ook regelmatig tegen overal. Toen we bijna het park uitgingen, troffen we nog een aantal elks aan. Ook een soort eland. Toen zijn we toch maar naar ons overnachtingshotel gereden, want we hadden honger. Aan onze hotelkamer zit een soort patio. Toen we na het avondeten daar nog even wilden gaan zitten, zat er buiten, naast onze patio, ook nog een elk. En aangezien dat best een groot beest is schrok Tim zich een ongeluk, want hij was als eerste buiten. We zijn heel benieuwd wat de dag van morgen weer gaat brengen.....