Mesa Verde en Silverton 28 juni 2018 - Reisverslag uit Silverton, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Mesa Verde en Silverton 28 juni 2018 - Reisverslag uit Silverton, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Mesa Verde en Silverton 28 juni 2018

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

28 Juni 2018 | Verenigde Staten, Silverton

Gistermorgen hadden we het idee om de canyon eens van onderuit te bekijken in een jeep. Je kunt dit alleen onder begeleiding doen van de Navajo. Dit zijn de indianen waarvan dit gebied is (ze zeggen zelf trouwens liever: native americans). Dit was een heel goed ideevan ons, want zo krijg je weer een heel ander beeld van de canyon. Deze canyon is vooral bekend om zijn stenen huisjes die tegen/in de rots gebouwd zijn. Hier leefden de Navajo 1500 jaar geleden.
'S middags zijn we richting Mesa Verde NP gereden. We hebben hier een hotel midden in het park en dat is heel prettig ivm de te rijden afstanden. Ook deze canyon staat bekend om zijn huisjes in de rotsen, hier zijn ze alleen groter en gerestaureerd. We hebben er een aantal weer bekeken vanaf de overlooks. Vanmorgen zijn Jan en Tim met een ranger in een van de huisjes/dorpje geweest. Dit was best een pittig tochtje, met ladders en zo, dus die heb ik even overgeslagen.
Nadat we ook deze canyon goed bekeken hebben, zijn we doorgereden naar onze volgende stopplaats: Silverton. Een bergdorpje waar je ieder moment John Wayne om de hoek verwacht. Er is ook maar één verharde weg. Er woed hier in de buurt een hele grote bosbrand (al vanaf 1 juni) en er hangt hier een enorme rookpluim en brandlucht. Je mag daarom hier nergens roken, echt nergens, alleen in je auto. Maar in onze huurauto mag ook niet gerookt worden!! Help, heb ik weer....
Ik ben weer helemaal bij, dus tot de volgende keer.

• 24 Augustus 2018 - 09:07

Patrick:

Hallo!
    Wat een leuk reisblog! Ik lees het mer veel plezier. Wij willen volgend jaar eenzelfde reis gaan maken en ik ben deze nu aan het indelen.
    Hoe is jullie deze dag bevallen qua tijd? Zouden jullie aanbevelen om nog wat verder te rijden dan Silverton, of is er dan te weinig tijd om langs de kant te stoppen voor mooie uitzichten?
    Ik ben benieuwd!

Groeten,
    Patrick

• 29 Augustus 2018 - 19:43

Jan:

Hallo,

Leuk dat je onze blog gelezen hebt. Wij hadden die dag in Mesa Verde park geslapen, daardoor konden we 's morgens al op tijd de Balcony House tour doen en Cliff Palace bekijken. Daarna met tussenstop in Durango naar Silverton gereden. Tijd voldoende om uitzichten te bekijken. Wij zijn bewust niet doorgereden om de dag niet te lang te maken. De volgende dag op weg naar Black Canyon kwamen we langs het dorpje Ouray. Zag er ook leuk uit om te overnachten. Veel plezier met het plannen en de reis naar de USA.