Palm Springs (Joshua Tree NP), 3 augustus 2016 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Palm Springs (Joshua Tree NP), 3 augustus 2016 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Palm Springs (Joshua Tree NP), 3 augustus 2016

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

03 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vanmorgen maakte de wekker ons om 7 uur wakker: we wilden graag op tijd vertrekken, omdat het vandaag weer erg warm zou worden. Na een simpel ontbijtje, de jeep weer ingeladen (het gaat steeds sneller) en op naar Joshua Tree NP. We rijden weer eens de dessert in. Een stuk van zeker 130 mijl, waarin we geen enkele bebouwing tegenkomen!! Af en toe een auto die ons inhaalt of tegemoet komt en voor de rest niks. Dan eindelijk, bij de afslag naar het park, een tankstation met supermarktje. De Jeep moet namelijk ook af en toe getankt worden en koffie gaat er ook wel in. Daarna het park in. En al snel zien we de joshua trees. Dat zijn een soort palmbomen, maar ook weer net niet. Kijk maar op de foto. Verder liggen er ook her en der verschillende rotspartijen, die weer net anders zijn als dat we tot nu toe gezien hebben. Al met al weer een apart landschap. Omdat het toch wel weer erg heet is, beperken we onze "wandelingen" tot uit de auto stappen, foto's maken en weer terug de airco in. We rijden nog naar een uitzichtpunt, maar dat haalt het niet bij onze eerdere uitzichtpunten, hahaha. We zijn verwend, of we raken verzadigd....
Omdat ik ook nog heel graag cactussen wil zien, rijden we nog een heel stuk verder het park in en daar zijn ze. Een heel veld vol. Mooi!! Dan rijden we het park weer uit richting Palm Springs, onze overnachtingsplaats. Ik heb daar geboekt bij Desert Isle Resort. Klinkt goed toch en dat is het dus ook. Een compleet huis hebben we hier, met een slaapkamer, een woonkamer en een compleet ingerichte (amerikaanse) keuken, met vaatwasser en al. Twee badkamers, een tuin en in totaal 6 slaapplaatsen. Ik zit nu in de tuin en kijk uit op het zwembad. Heel riant weer allemaal. Ik hou d'r van, hahahaha!! En het mooiste is nog, dat het helemaal niet duur is. Het is helaas maar voor één nachtje en dan gaan we al weer verder. Hollywood!! Tot morgen.

• 04 Augustus 2016 - 08:07

Susanne Jongen:

Nou des noow fijn, normaal krieg ik smorges pas och reisverslaag binne op de mail en noow al um 3 oor snachs. En laot mich noow net in de nachdeens zitte!! Haet vas zoë motte zien.
    Waat lieks dich trouwes smaal op die foto, volges mich bis ze nog miër aafgevalle van al det gewandel beej 50 grade!!
    Nog maar un paar daag en dan ziet ge alweer thoes, gezellig!
    Veur och netuurlik jaomer, maar ik vind ut waal weer gezellig as ge der ziet.
    Heej is ut al daag strontweer, ut scheelt waal det ik dan ochen tuin gen water heuf te gaeve.

Groetjes Susanne

• 04 Augustus 2016 - 23:55

Ad En Truus:

Zo te lezen hebben jullie een geweldige reis en gaat alles voorspoedig.
    Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen en de (mooie) foto's. Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen en een voorspoedige terugreis.