Scottsbluff en Keystone, 3, 4 en 5 juli - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Scottsbluff en Keystone, 3, 4 en 5 juli - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Scottsbluff en Keystone, 3, 4 en 5 juli

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

05 Juli 2018 | Verenigde Staten, Keystone

Ik loop weer behoorlijk achter, maar de wifi is hier niet echt stabiel!! Maar ik pak de draad weer op in Scottsbluff, waar we dus 's morgens wakker werden. Na het ontbijt zijn we richting Scottsbluff National Monument gereden. Een vrij klein park, met hoge rotsen, waar vroeger het Oregan trail doorliep. En Su, als je al ergens Laura Ingills verwacht, dan is het hier wel!! Zoals gewoonlijk doen we alles lekker op ons gemakje, want we hebben tijd genoeg. Hierna zijn we naar Wind Cave National Park gereden. Hier kun je allemaal grotten bekijken. Wij hebben gekozen voor de National Entrance tour. Dit is een grote grot (in totaal zeker 200 km.), waar we zo'n 300 treden omlaag moesten, zeg maar ongeveer 65 meter diep. De wanden van de rots zijn bekleed met hele mooie patronen. Na de tocht van 1,5 uur zijn we verder gereden door het park, waar we onze eerste bizon gespot hebben. Hij stak zo de weg over! Bijna aangekomen in onze overnachtingsplaats Keystone, werden we nog overvallen door een ernorme onweersbui, die we al van ver aan zagen komen. Maar uiteindelijk zijn we verder droog op onze kamer beland, waar we gewoon uitzicht hebben op Mount Rushmore (hiervoor hebben we wel over moeten boeken naar een andere/betere kamer, maar we zitten hier ook 3 nachten) 'S morgens zijn we begonnen in Custer State Park. Hier hebben we 3 mooie routes gereden, waarbij we in de verte een grote kudde bizons gezien hebben. We konden hier jammer genoeg niet dichterbij komen. We komen hier trouwens heel weinig Nederlanders/Europeanen tegen. De Amerikanen vragen ons heel vaak waar we vandaan komen en ze vinden het dan geweldig dat wij helemaal vanuit Nederland hier zijn. Sommige weten trouwens helemaal niet waar Nederland ligt en we zijn ook al aangezien voor Fransen en voor Russen!!! Omdat het gisteren the 4th of July was (Indepenence Day), zijn we gisteravond naar Custer gereden. Een plaatsje in de buurt, waar een groot vuurwerk zou zijn. En dat was het inderdaad!! Heel apart. De meeste Amerikanen hebben ook wel speciale kleding aan, zoals T-shirts met de vlag erop, of strikken in het haar, kettingen, vlaggen op de auto enz. Best leuk om een keer gezien te hebben. Vanmorgen zijn we dan naar Mount Rushmore gereden. We hebben de vorige dagen de vier kopjes in de rotsen al regelmatig gezien, maar nu stonden we er recht voor. Echt wel indrukwekkend! Verder hebben we nog het museum bekeken en hier wat rondgelopen. Omdat het weer vandaag niet zo heel mooi is, hebben we besloten om het vanmiddag een beetje rustig aan te doen, zodat ieder even zijn ding kan doen. Morgen weer verder!!

• 05 Juli 2018 - 22:56

Susanne Jongen:

Haha terwiel ik aan ut kieke bin, komme der fotoos beej ! Nog 2 daag dan zien weej auk in de States , oke der zit zo’n 3000km tösse, maar toch...!

• 05 Juli 2018 - 23:03

Jaaa, daor is Laura Ingalls!

• 06 Juli 2018 - 07:14

Janine Giesen:

zeut der weer allemaol schoën oet….maar wie the fuck is laura Ingalls

ahhhh lang leeve google...…..huis op de kleine prairie

• 06 Juli 2018 - 08:53

Susanne:

• 06 Juli 2018 - 08:57

Susanne Jongen:

Waor is mien reactie ?...
    Ut is kleine huis op de prairie @janine