Moab (Arches NP), 29 juli 2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Moab (Arches NP), 29 juli 2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Moab (Arches NP), 29 juli 2016

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

29 Juli 2016 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag zijn we begonnen met een pauze!! We waren best wel moe, er moest gewassen worden, het is hier weer bloedheet (42 graden) en hier is een fantastisch zwembad. Goh, wie zou de was doen en wie zou aan het zwembad liggen, hahahaha. Goed, toen vanmiddag richting Arches NP. Arches is een park dat bekend staat vanwege zijn indrukwekkende rotsformaties en balancerende rotsen. Maar het meest is Arches bekend vanwege zijn, tja zijn arches (bogen). Je hebt ze van klein naar groot. Onderweg al wat mooie plaatjes geschoten en onze lunch genuttigd in het park. Toen begonnen we fanatiek met lopen naar de eerste arches. Ik haakte al snel af en vluchtte naar de airco in de auto. Jan, Tim en Tessa kunnen iets meer hebben en gingen door. Na een tijdje kwamen ze helemaal verhit en bezweet terug. Onze sherpa Jan besliste toen dat het nog véél te heet was om te wandelen en we zijn dus terug gereden naar ons hotel. Omdat dit bij de ingang van dit park ligt, waren we snel terug. Zwembad dus!! Om half 7 terug gereden en toen was het beter te doen. De temperatuur was nog altijd 37 graden, maar de zon was weg. Dit keer zijn we tot bijna totale duisternis in het park gebleven. Had ook wel weer iets, lekker rustig. De rotsformaties staken mooi af tegen de avond-lucht. Voor het avondeten hebben we gebruik gemaakt van de tip van Pieter: Moab Brewery, waar we heerlijk gegeten hebben. Toen was de dag alweer voorbij. Morgen gaan we Moab weer verlaten voor ons volgende park: Monument Valley. Tot morgen.