Salt Lake City, 13 juli 2018 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Salt Lake City, 13 juli 2018 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Salt Lake City, 13 juli 2018

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

13 Juli 2018 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten op ons eigen terras! Als het hotel geen ontbijt aanbiedt, staat er meestal wel koffie en thee in de lobby. Daar maken we altijd graag gebruik van. Alleen had dit hotel dan weer geen ijsmachine (voor het ijs in de koelbox), dus dat moesten we nog even gaan kopen. Maar dat is snel gebeurd en dan kunnen we weer op weg. We gaan richting Salt Lake City (Olympische Winterspelen 2002). Voordat we de stad ingaan gaan we eerst nog naar Antelope Island. Dit is een eiland in het Great Salt Lake, te bereiken via een dijkweg. Het is een vrij kaal eiland, waar eigenlijk niks te doen is, maar dat maakt het ook wel weer heel apart. Er leven o.a. bizons en gaffelbokken. Omdat hier geen enkele boom groeit en de temperatuur zo ongeveer 40 graden was, vonden we met moeite een picknickplek in de schaduw. Maar goed georganiseerd als de parken hier allemaal zijn, stonden ook hier weer picknickplaatsen met een dak erboven. Super! Heerlijk gegeten met uitzicht op het (zout)meer. Daarna richting stad gereden. Eenmaal in het hotel waren we er snel uit. De jongens gingen schieten!!!! En de meisjes winkelen. Jan en Tim hadden een schietbaan gevonden op een kwartiertje rijden. Onvoorstelbaar hoe gemakkelijk dat allemaal in zijn werk ging. Ze moesten eerst wapens huren: 5 verschillende pistolen. Daarna moesten ze de munitie kopen. 150 kogels. Het laden werd één keer voorgedaan en daarna mochten ze naar de baan. Schieten op papieren targets (doelen). Jan bleek een natuurtalent, want die schoot alles raak! In 2 uurtjes tijd hadden ze alle kogels erdoor gejaagd. Tim had 3 uur later nog een big smile op zijn gezicht. Tessa en ik hebben het wat rustiger aan gedaan en gewoon lekker geshopt in twee grote malls. Hier hebben we 's avonds ook gegeten. Er was een grote Food-court. Een grote ruimte waar allemaal verschillende "kraampjes" met eten zijn. Van Mexicaans, Italiaans, Thais tot de Mac enz. Zo kan ieder kiezen wat hij wil. Tessa wilde nog graag een toetje van de "The Cheesecake Factory". Een speciaal restaurant waar ze alleen maar cheesecake hadden. Meer dan 50 soorten en smaken. Een punt cheesecake kost dan ook al gauw 10 $. Maar lekker!!!
Salt Lake City is trouwens een hele mooie, schone en niet zo'n hele grote stad. Er leven hier nog geen 200.000 inwoners. Salt lake City is de hoofdstad van de staat Utah en is ook het centrum van de Mormoonse Kerk. Midden in het centrum ligt Temple Square, het hoofdkwartier van de mormonen. Een gigantisch gebouw, beetje kerk-achtig. Daar hebben we na het avondeten even rondgewandeld, maar alles was al dicht, dus dat konden we alleen aan de buitenkant bekijken. En toen was het alweer laat en tijd om terug te gaan naar het hotel. Tot morgen.