Grand Canyon, 31 juli 2016 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Grand Canyon, 31 juli 2016 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, 31 juli 2016

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Gelukkig was het weer vanmorgen helder, dus onze tochten konden doorgaan. En maar goed ook, want daar was het me toch mooi!! Eerst hebben we een tocht naar de Upper Antelope Canyon gedaan. Het begon met een jongeman die een indianendans uitvoerde met hoepels. Best wel leuk en knap gedaan. Daarna gingen we in een soort jeeps en reden we naar de ingang van de canyon. Vanaf daar ging het te voet verder. Ik vind het moeilijk te omschrijven hoe het er daar uitziet, ik zal het proberen. Je loopt door en nauwe canyon, waar van bovenaf licht doorkomt. De doorgang is helemaal gekronkeld. Je mag je met regen absoluut niet in de canyons begeven, want dan is er een grote kans op "flash-floods", overstromingen dus en dan verzuip je. Dus je wilt helemaal niet met regen in de canyon. De foto's die je daar maakt zijn echt fantastisch en bijna kunstwerken, echt waar!! De tweede canyon was de Lower Antelope Canyon en die was zo mogelijk nog mooier dan de Upper. Hier liep je gewoon naartoe, waarna je 5 trappen moest afdalen, waarvan de 3 trap achterstevoren omdat die zo steil was. De gidsen die je daar rondleiden (je mag hier niet alleen lopen), zijn ware profs op het gebied van fotografie en stellen je toestel goed in en wijzen je op de mooiste plekken om te fotografen. Beide canyons danken hun bekendheid dan ook aan de fotografie. Al met al was dit een fantastische ervaring!! Misschien zelfs wel de mooiste... Maar het programma gaat weer verder en we rijden richting de Grand Canyon. Eenmaal aangekomen bekijken we nog een paar uitzichtpunten, dat scheelt morgen weer tijd, hahahaha. Enorm groots is het hier. We snappen direct waarom het Grand Canyon heet!! Het avondeten hier was alleen peperduur en stelde geen ene moer voor. Jammer. Het is hier een soort Center Parcs gebeuren, echt massatoerisme. Maar goed, dat hoort er ook bij. Dit wordt trouwens later op de site geplaatst want waarbenjij.nu heeft onderhoud; wat een sukkels!!! Tot morgen.