Moab (Canyon Lands), 28 juli 2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu Moab (Canyon Lands), 28 juli 2016 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anne-Marie Smets - WaarBenJij.nu

Moab (Canyon Lands), 28 juli 2016

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

28 Juli 2016 | Verenigde Staten, Moab

Ons ontbijtje vanmorgen was wat aan de karige kant, maar onze magen zijn gevuld, alles is weer ingepakt, ijs in de box, dus we kunnen weer op weg. We hebben gekozen voor de mooie route (i.p.v. de kortere, snellere) naar Canyon Lands. Daar hebben we geen spijt van gehad. Heel erg mooi, divers landschap. Iedere keer is de omgeving weer anders, onvoorstelbaar. Het was wel een lange route: 4,5 uur. Dat is op zich wel vermoeiend en als we dan ter plaatse komen moet er natuurlijk nog gewandeld worden. Canyon Lands is weer een park met "afgronden", je kijkt dus de diepte, de canyon, in. Kijk maar goed naar de foto's, dan zie je wat ik bedoel. Canyon Lands is trouwens niet de Grand Canyon, die staat later deze week op het programma. Na weer een aantal uitzichtpunten en wandelingen (ik voel me af en toe net een berggeit) zijn we naar Dead Horse Point gereden. Dit is een apart park waar je ook apart entree voor moet betalen (voor alle andere parken hebben we een jaarpas gekocht). Dead Horse Point is ook weer een diepe canyon, met een schitterend uitzicht, o.a. Over de Coloradovallei. Echt weer totaal anders dan dat we tot nu toe gezien hebben. Onvoorstelbaar hoeveel soorten canyons ze hier hebben. Je zou denken: als je er één gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Niet dus!! Dat maakt ook iedere dag weer zo anders. Natuurlijk moesten wij weer zonodig tot bijna zonsondergang in het park blijven, dus toen in de schemering naar ons hotel gereden. Was gelukkig maar een half uurtje. Omdat hier geen restaurant bij zit, zijn we nog naar een lekker mexicaans restaurantje gereden. Heerlijk gegeten en nu moe, maar weer voldaan, naar bed. Morgen maar eens een wasje draaien en een keer lekker in het zwembad duiken hier. We zitten hier vlak bij het volgende park (Arches), hoeven dus niet ver te rijden en kunnen het dus een beetje rustig aan doen. En morgenavond slapen we weer hier. Tot morgen.

• 29 Juli 2016 - 08:33

Merie:

Prachtig um te zeen weer! Geneest nog!

• 29 Juli 2016 - 08:34

Merie:

Mot natuurlijk geneet zien!